2017-09-22 Vi söker en inköps/logistikansvarig

Placering på huvudkontoret i Nässjö.

Tjänsten innebär att man självständigt ansvarar för och driver utveckling av inköp/logistik och produktion på bolagets anläggningar i Nässjö samt Mjölby. Utöver detta så får du övergripande ansvar för löpande förbättringsarbete. Du ingår i företagets ledningsgrupp.

Personliga egenskaper som stort engagemang, integritet, affärsmannaskap och kapacitet är mycket viktiga för tjänsten och att du drivs av förbättringar och gillar att jobba i en organisation präglad av korta beslutsvägar och stora möjligheter.

För att lyckas bör man ha kunskaper/erfarenhet av att:

  • Arbetat med kvalificerat inköpsarbete, gärna internationellt och gärna med branschkännedom.
  • Arbetat med logistik/flöden och värdekedjor.
  • Säkerställa produktkvalitet och nöjda kunder.
  • Utveckla nya och förbättrade produkter.
  • Utveckling av organisation och medarbetare.
  • Utveckla process/Förbättringsarbete/Teknikutveckling.
  • Systematiskt arbetsmiljöarbete.

Lämplig utbildningsbakgrund kan vara inköp- och logistikinriktning samt några års erfarenhet av framgångsrikt ledningsarbete. Kunskaper och verktyg för förbättringsarbete, process- och kvalitetsutveckling är förstås en självklarhet, liksom förmågan att kunna sätta upp och uppnå mål.

För oss är inställning till arbetet och kollegor viktigt, vi letar efter den person som passar in och som kan och vill utvecklas i sin roll i bolaget.

Vid intresse kontakta nedan.

Lanab Design AB, Box 372, 57124 Nässjö eller jobb@lanabdesign.se

Frågor besvaras av VD Åke Jansson, 0380-55 51 72

Ladda ner pdf här.

Share |
© 2017 Lanab Design. All rights reserved. Kontakt / info@lanabdesign.se / +46(0)380-555 170